امید جوان
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  امید صالحی نیا[30]
 

غمی هزاران ساله در سینه ام خفته ست اندیشه ها در هجوم تاریکی فرو رفته ست

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 13
کل بازدید : 155948
کل یادداشتها ها : 268

   موسیقی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 89/10/12 ساعت 12:35 ع توسط امید صالحی نیا


راز مثلث برمودا

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.
این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.


مثلث برمودا

ادامه در ادامه مطلب...

 

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 89/10/12 ساعت 11:32 ص توسط امید صالحی نیا


بررسی جزئیات قیمت 44 کالا در دو هفته نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها

 بررسی جزئیات 44 قلم کالای خوراکی در دومین هفته اجرای هدفمندی یارانه‌ها حاکی از این است که قیمت بازار بعد از هدفمندی تغییرات چندانی نداشته است.


بررسی قیمت‌ کالاهای خوراکی در دو هفته نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها حاکی از این است که قیمت برخی محصولات مانند لبنیات و چای افزایش قیمتی نداشته و روغن نباتی، قند و شکر، گوشت قرمز، میوه‌های تازه و حبوبات با افزایش بسیار جزئی مواجه بودند و در این میان گوشت مرغ، سبزی‌های تازه، برنج اندکی افزایش داشته است.

*ثبات قیمت گوشت قرمز و افزایش جزئی قیمت مرغ

در دومین هفته اجرای هدفمندی یارانه‌ها گوشت گوسفندی با استخوان 17 هزار و 250 تومان (0.3 درصد کاهش) و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان 11 هزار و 800 تومان (0.8 درصد افزایش) داشت
همچنین گوشت مرغ هر کیلوگرم 3 هزار و 155 تومان (8.8 درصد افزایش) داشت.

* قیمت برنج و حبوب اندکی افزایش

در هفته گذشته قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک هر یک معادل 2.5 درصد افزایش ولی بهای برنج داخله درجه دو 0.2 درصد کاهش داشت برنج وارداتی غیر تایلندی 2044 تومان (2.5 درصد افزایش)، برنج داخلی درجه یک 3049 تومان (2.5 درصد افزایش) و برنج داخلی درجه دو، 1928 تومان (0.2 درصد کاهش) داشت.
در گروه حبوب قیمت همه اقلام این گروه بین 0.4 درصد تا 1.6 درصد افزایش یافت به طوری که
در این هفته قیمت حبوبات اندکی افزایش داشت نخود به قمیت 2142 تومان (0.8 درصد افزایش)، عدس به قیمت 2289 تومان (0.6 درصد افزایش)، لوبیا چیتی 2538 (0.8 درصد افزایش)، لوبیا چشم بلبلی 2552 (1.1 درصد افزایش)، لوبیا سفید 2206 (0.4 درصد افزایش)‌و لوبیا قرمز 2787 (1.6 درصد افزایش) عرضه شد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت حبوبات که طی هفته‌های گذشته سیر غیر منطقی و صعودی داشت طی دو هفته گذشته به تعادل و تثبیت رسیده است.

*ثبات قیمت میوه‌های تازه

طی هفته گذشته و در دومین هفته هدفمندی یارانه‌ها قیمت میوه‌های تازه ثابت بودند. به طوری که در محصولاتی مانند انگور، تا 12.5 درصد کاهش قیمت وجود داشت و در مواردی مانند سیب ، پرتقال و انار اندکی افزایش داشت.
بر این اساس قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز به قیمت 1830 تومان، (2.6 درصد افزایش)،‌ سیب زرد 1700 تومان (2.7 درصد افزایش)، پرتقال درجه یک 1711تومان (3.1 درصد افزایش)‌ پرتقال درجه دو، 1062 تومان (3.8 درصد افزایش)‌، نارنگی 1248 تومان (1.7 درصد کاهش)،‌ لیمو شیرین 1100 تومان (0.3 درصد افزایش)، انار 2370 تومان (3.8 درصد افزایش) انگور هر کیلوگرم 1612 تومان (12.5 درصد کاهش)‌ داشت.
بر اساس این گزارش تعرفه واردات میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال از 15 دی‌ماه قرار است صفر شود و بنابراین انتظار بازاری مملو از میوه‌های پرمصرف در زمستان خواهیم داشت.
جدا از اینکه سیاست درست یا نادرستی است اما حداقل مردم تا پایان سال مشکل تهیه میوه نخواهند داشت.

*کاهش قیمت سبزی‌های تازه

قیمت سبزی‌های تازه در دومین هفته اجرای هدفمندی یارانه‌ها با کاهش همراه بود به طوری که در محصولی مانند بادنجان 14.7 درصد، کدو سبز 9.8 درصد و خیار با 3.5 درصد کاهش همراه بود.
هر کیلوگرم خیار به قیمت 1052 تومان، گوجه فرنگی به قیمت 1484 تومان، بادنجان 1030 تومان، کدو سبز 860 تومان، سیب‌زمینی 710 تومان، لوبیا سبز 1160 تومان و سبزی‌های برگی 625 تومان در سطح شهر تهران عرضه شد.

* دومین هفته متوالی کاهش قند و شکر

در دومین هفته اجرای هدفمندی یارانه‌ها قند و شکر با کاهش همراه بود. این دومین هفته‌ای است که قند و شکر سیر نزولی قیمت را دارد به طوری که هر کیلوگرم قند به قیمت 1400 تومان و شکر به قیمت 1178 تومان عرضه می‌شود در این میان چای خارجی نیز بدون افزایش نسبت به هفته قبل هر بسته 500 گرمی به قیمت 5289 تومان عرضه شد.

*سیر نزولی قیمت روغن نباتی
روغن نباتی در دومین هفته اجرای هدفمندی یارانه‌ها با کاهش همراه بود به طوری که هر حلب 5 کیلوگرمی روغن نباتی جامد 10 هزار و 450 تومن (0.3 درصد کاهش) و روغن نباتی مایع بدون تغییر بود.
در این میان کارشناسان اعتقاد دارند که ذخیره سازی قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و واردات هدایت شده در طول اجرا سبب تعادل و تثبیت قیمت‌های بازار شده است.

کاهش قیمت لبنیات و تخم‌مرغ

بررسی آمارهای بانک مرکزی در هفته منتهی به دهم دی‌ماه سال جاری نشان می‌دهددر گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه معادل 0.1 درصد افزایش ولی بهای کره پاستوریزه 0.2 درصد کاهش داشت. قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم‌مرغ معادل 2.5 درصد کاهش یافت، ماست و همچنین پنیر پاستوریزه و شیر استریلیزه نسبت به هفته گذشته هیچ تفاوت قیمتی نداشت و کره پاستوریزه با اندکی کاهش هر کیلوگرم به قیمت 6943 تومان و شیر استریلیزه هم لیتری هزار تومان به فروش رسید.
براساس این گزارش تخم‌مرغ شانه‌ای 3هزار و 251 تومان عرضه شد که نسبت به هفته قبل 2.5 درصد و هفته مشابه سال قبل 3.8 درصد کاهش داشت.
اگر چه قبل از اجرای این قانون برخی کارشناسان انتظار تورم و در برخی مواقع تورم انتظاری را داشتند اما تجربه دو هفته اجرا نشان می‌دهد که دولت به خوبی توانسته است با این تدبیرها فشار افزایش قیمت را گرفته و تورم انتظاری را عقیم گذارد.



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/11 ساعت 5:59 ع توسط امید صالحی نیا


پی بردن تو به بزرگی آفریننده آفریده شده را در چشم تو کوچک می نماید0(امام علی علیه السلام)

اگه خدامونو بشناسیم دیگه جلو کسی سرمونو خم نمی کنیم .کار فوق العاده ی کسی برا ما فقط یه کار معمولیه.هیچ چیزی اونقد چشمونو  نمی گیره چون می دونیم آخر هر کاری خدای

 خودمونه.دیگه زیباترین ها هم ما رو یاد خودش می ندازه نه اینکه بنده ی اون مخلوق زیبا بشیم.همیشه آزادیم اسیر چیزی نمی شیم.خیلی قشنگه نه؟

گواهی می دهم معبودی به سزا نیست جز خدا.یگانه ایست که شریک ندارد.اول است که پیش از او چیزی نبوده و آخر است که برای او حد و انتهایی نیست.وهم ها

 به هیچ یک از صفات او نمی رسند و دل ها او را به کیفیت و چگونگی تصدیق نمی نمایند و تجزیه و تبعیض برای او روا نیست و چشم ها و دل ها به او احاطه ندارد(امام علی)

جالب تر شد نه؟تا اونجایی که عقل ما کار می کنه هممون رو هم تو هر کاری تو هر چیز زیبایی تو هر تخیلی در برابر اونی که خدا هست هیچم نیست منو نیگاه کن هیچم نیست.حالا ببین

 چقدر زشته یه بنده ی ناچیز خدا مغرور باشه یا عاشق یه ماشین باشه یا یه بنده ی دیگرو بت کنه جلوی خدایی که بی انتهاست.نامحدوده.تصور و تخیل و توهم و تفکر بهش پی نمی برن به ذاتش راه پیدا نمی کنن...

خیلی زشته ولی کار هر روزمونه...

ای گدایان خرابات خدا یار شماست    

                                  چشم  انعام  مدارید  ز  انعامی  چند

پیر میخانه چه خوش گفت به دردی کش خویش

                                 که مگو حال دل سوخته با خامی چند

 



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 6:36 ع توسط امید صالحی نیا


داستان کوتاه نوشته روی دیوار
 
 مادر خسته از خرید برگشت و به زحمت زنبیل سنگین را داخل خانه کشید. پسرش دم در آشپزخانه منتظر او بود و می خواست کار بدی را که تامی کوچولو انجام داده، به

 مادرش بگوید. وقتی مادرش را دید به او گفت: «مامان! مامان ! وقتی من داشتم تو حیاط بازی می کردم و بابا داشت با تلفن صحبت می کرد تامی با یه ماژیک روی دیوار

 اطاقی را که شما تازه رنگش کرده اید، خط خطی کرد!» مادر آهی کشید و فریاد زد: «حالا تامی کجاست؟» و رفت به اطاق تامی کوچولو. تامی از ترس زیر تخت خوابش

 قایم شده بود، وقتی مادر او را پیدا کرد، سر او داد کشید: «تو پسر خیلی بدی هستی» و بعد تمام ماژیکهایش را شکست و ریخت توی سطل آشغال. تامی از غصه گریه

 کرد. ده دقیقه بعد وقتی مادر وارد اطاق پذیرایی شد، قلبش گرفت و اشک از چشمانش سرازیر شد. تامی روی دیوار با ماژیک قرمز یک قلب بزرگ کشیده بود و درون قلب

نوشته بود: مادر دوستت دارم!مادر درحالی که اشک می ریخت به آشپزخانه برگشت و یک تابلوی خالی با خود آورد و آن را دور قلب آویزان کرد. بعد از آن، مادر هرروز به آن

اطاق می رفت و با مهربانی به تابلو نگاه می کرد!
 
 



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 5:24 ع توسط امید صالحی نیا


مرد درحال تمیز کردن اتومبیل تازه خود بود که متوجه شد پسر ? ساله اش تکه سنگی برداشته و بر وری ماشین خط می اندازد.


مرد با عصبانیت دست کودک را گرفت و چندین مرتبه ضربات محکمی بر دستان کودک زد بدون اینکه متوجه آچاری که در دستش بود شود


در بیمارستان کودک به دلیل شکستگی های فراوان انگشتان دست خود را از دست داد .

وقتی کودک پدرخود را دید با چشمانی آکنده از درد از او پرسید : پدر انگشتان من کی دوباره رشد می کنند ؟

مرد بسیار عاجز و ناتوان شده بود و نمی توانست سخنی بگوید ، به سمت ماشین خود بازگشت و شروع کرد به لگد مال کردن ماشین .

و با این عمل کل ماشین را از بین برد و ناگهان چشمش به خراشیدگی که کودک ایجاد کرده بود خورد که نوشته بود :

( !دوستت دارم پدر )

روز بعد مرد خودکشی کرد .

عصبانیت و عشق محدودیتی ندارند .

یادمان باشد چیزها برای استفاده کردن هستند و انسان ها برای دوست داشتن .

مشکل دنیای امروزی این است که انسانها مورد استفاده قرار می گیرند و این درحالی است که چیزها دوست داشته می شوند

نظرت چی بود؟



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 5:23 ع توسط امید صالحی نیا


مردی مقابل گل فروشی ایستاد.او می خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود .

وقتی از گل فروشی خارج شد ? دختری را دید که در کنار درب نشسته بود و گریه می کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید : دختر خوب چرا گریه می کنی ؟

دختر گفت : می خواستم برای مادرم یک شاخه گل بخرم ولی پولم کم است . مرد لبخندی زد و گفت :با من بیا? من برای تو یک دسته گل خیلی قشنگ می خرم تا آن را به مادرت بدهی.

وقتی از گل فروشی خارج می شدند دختر در حالی که دسته گل را در دستش گرفته بود لبخندی حاکی از خوشحالی و رضایت بر لب داشت. مرد به دختر گفت : می خواهی تو را برسانم ؟

 دختر گفت نه ، تا قبر مادرم راهی نیست!

مرد دیگرنمی توانست چیزی بگوید? بغض گلویش را گرفت و دلش شکست. طاقت نیاورد? به گل فروشی برگشت? دسته گل را پس گرفت و هزاران کیلومتر رانندگی کرد تا خودش آن را به دست

 مادرش هدیه بدهد.

شکسپیر می گوید: به جای تاج گل بزرگی که پس از مرگم برای تابوتم می آوری، شاخه ای از آن را همین امروز به من هدیه کن



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 3:52 ع توسط امید صالحی نیا


به خاطر توهین به دختر 14 ساله آقای خاص
مورینیو با یک عکاس درگیر شد

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید در بدو ورود به فرودگاه بین المللی این شهر با عکاسی که مزاحم خانواده‌اش شده بود درگیری فیزیکی پیدا کرد.

 به نقل از اسپورت کاتالونیا، خوزه مورینیو که با تاخیر از نیویورک به مقصد لیسبون و سپس مادرید سفر کرده بود به علت خستگی زیاد و ناراحتی از دلخوری همسر و فرزندانش بابت تعطیلات زمستانی نصفه و نیمه در بدو ورود به فرودگاه باراخاس مادرید عصبانی به نظر می‌رسید.
تعداد زیادی از عکاسان و خبرنگاران ساعت‌ها در سرمای فرودگاه باراخاس منتظر رسیدن مورینیو و خانواده‌اش بودند و مزاحمت یک عکاس در سر راه دختر آقای خاص باعث شد این مربی پرتغالی با وی درگیری فیزیکی داشته باشد.
نیروهای پلیس و دو محافظ مخصوص فرستاده شده از باشگاه رئال مادرید بلافاصله این عکاس را از محل خارج کردند اما جز مورینیو هیچ کسی اهانت فرد مذکور به دختر 14 ساله سرمربی رئال مادرید را تایید نکرده است.



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 3:51 ع توسط امید صالحی نیا


در کنار بازیابی توان فنی
وین رونی موسیقی‌درمانی می‌کند

 منابع رسانه‌ای از تلاش مهاجم تیم ملی انگلیس برای بازیابی توان گذشته خود از طریق موسیقی‌درمانی خبر می‌دهند.


 به نقل از روزنامه پاری‌مچ،‌ وین رونی که سال گذشته درخشش خیره‌کننده‌ای همراه با منچستریونایتد در دیدارهای باشگاهی داشت، در نیم فصل اول فوتبال باشگاهی قاره اروپا، درگیر مسائل مختلف روحی و روانی بود که ازحضور نام موفق در جام‌جهانی 2010 به جای ماند.
بازیکن 25 ساله شش سال اخیر اولدترافوردی‌ها که اکنون در تمرینات تیمی سعی وافر برای بازیابی نشاط جسمانی و توانمندی فنی دارد، به توصیه نزدیکانش از طریق موسیقی سعی دارد تا روحیه خود را برای حضوری موفق در زمین تقویت کند.
در این ارتباط وی عنوان کرد قبل از هر مسابقه به موسیقی‌های ارزشمند گوش می‌دهد تا در کنار آماده‌سازی جسمانی، نشاط کافی در زمین جهت دویدن داشته باشد.



  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 3:49 ع توسط امید صالحی نیا


دانشگاه آزادی‌ها مانند "من " توسعه‌طلب باشند؛ دیگر باید کمربندها را سفت ببندیم

 رئیس دانشگاه آزاد گفت: با اجرا شدن طرح هدفمند کردن یارانه‌‌ها باید سخت کمربند‌ها را ببندیم و هزینه‌ها را کم کنیم و شما باید مانند من توسعه‌طلب باشید و به افق‌های دور نگاه کنید.


عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه و کلینیک‌های دندانپزشکی دانشگاه آزاد گفت: تاریخ دانشگاه آزاد تاریخ پرفراز و نشیب و تاریخ صحنه‌ها و رویدادهای بزرگ است.

 

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 89/10/9 ساعت 3:47 ع توسط امید صالحی نیا


اولین جلسه شورای‌عالی سینما به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد؛
احمدی‌نژاد: سالانه حداقل باید 10 فیلم فاخر سینمایی در ایران تولید شود

 

ادامه مطلب...


  




  پیام رسان 

+ همه از مرگ می ترسند من از رفیق نامرد

+ هر چیزی را پایانی است. و زمستان را، حتی اگر تمام شب هایش یلدا باشد!!!

+ مرا ترس از شب غمگین تنهائیست... که در آن... سوسوی صدها ستاره میدرخشد در کنار ماه ولی حتی یکی از این همه کوکب... برای بخت غمگین دل من نیست!!

+ بگذار سرنوشت هر راهی را که می خواهد برود , ما راهمان جداست این ابرها تامی توانند ببارند ما چترمان خداست.

+ تا حالا دل کسی رو شکستی ؟ خودمو می بینم خودمو می شنفم تا هستم جهان ارثیه بابامه. سلاماش و همه عشقاش و همه ی درداش، تنهائیاش وقتی هم نبودم مال شما. اگه دوست داری با من ببین، یا بذار باهات ببینم با من بگو یا بذار باهات بگم سلامامونو، عشقامونو، دردامونو، تنهائیامونو ها؟

+ ایا واقعا سال 2012 اخر دنیاست؟

+ این ماشین احمدی نژاد که برای مزایده گذاشته



+ شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق. .رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد

+ باور به نور و روشنایی است ، که شام تیره ،از دل شب یلدا جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد یلدایتان مبارک




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ