سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امید جوان
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  امید صالحی نیا[30]
 

غمی هزاران ساله در سینه ام خفته ست اندیشه ها در هجوم تاریکی فرو رفته ست

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 13
کل بازدید : 155949
کل یادداشتها ها : 268

   موسیقی

نوشته شده در تاریخ 89/10/16 ساعت 6:13 ع توسط امید صالحی نیا


اگر آقای آسیموف آزمایشی را که در آزمایشگاه روبوتیک اسلوانیا در حال انجام است می دید، بدون شک وحشت زده می شد! در اینجا ربات قدرتمندی داریم که بارها و بارها به دست انسان ضربه وارد می کند. ضربه هایی ملایم و بدون درد تا ضرباتی با دردی تحمل ناپذیر محصول فعالیت این ربات هستند. به نظر می رسد که قانون اول روبوتیک آقای آسیموف کاملا زیر سوال رفته است: «یک ربات نمی تواند هیچ آسیبی به یک انسان برساند»

 

Borut Povše از دانشگاه Ljubljana طی یک طرح تحقیقاتی ? نفر از هم دانشکده ای هایش را متقاعد کرد تا دست شان را در اختیار یک ربات صنعتی قدرتمند قرار دهند، تا با اندازه گیری ضربات آن،آستانه درد برخوردهای انسان?-?ربات را اندازه گیری کند?.? او دلیل این آزمایشات را تجربی کردن قوانین آسیموف می داند، تا صنعت رباتیک در آینده هم بتواند به این قوانین پای بند بماند?.?

 

او می گوید:«حتی ربات هایی که طبق قوانین آسیموف تولید می شوند، ممکن است به طور اتفاقی با انسان برخورد داشته باشند. ما می خواهیم مطمئن شویم که درصورت وقوع تصادم، این برخورد بیش از حد قوی نباشد. ما می خواهیم در اولین مرحله محدودیت های سرعت و بازه حرکتی مناسبی برای ربات ها تعریف کنیم و همچنین شکل و اندازه ابزارهای کاری آنها را به گونه ای تعیین کنیم که بدون خطر بتوانند با انسان در تعامل باشند و کار کنند»

 

آنها برای آزمایش های شان از یک ربات کوچک خط تولید استفاده می کنند که توسط شرکت اپسون ساخته شده و در کارخانه ها برای سر هم کردن قطعات وسایل الکتریکی و الکترونیکی مانند قهوه جوش به کار می رود. آنها این بازوی رباتی را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که محل قرار گیری دست داوطلب را پیدا کرده و به بازوی او ضربه بزند. هر یک از داوطلبان توسط بازوی رباتی که به دو ابزار با نوک گرد و نوک تقریبا تیز مجهز شده، ?? ضربه را نوش جان می کند.

 

آنگاه از داوطلبان خواسته می شود که ضربات هر یک از سرهای ربات را در یکی از این دسته ها طبقه بندی کنند: بدون درد، ملایم، متوسط، مهیب و تحمل ناپذیر. البته Povše که خودش اول از همه ربات را آزمایش کرده می گوید ضربات معمولا از ملایم تا متوسط هستند. آنها همچنین برای تست ضربات بسیار شدید از یک دست مصنوعی هم استفاده کرده اند.

 

در نهایت ایده اصلی این است که یک ربات هنگامی که حضور یک انسان را احساس می کند باید سرعت و دامنه حرکتی اش را به قدری کاهش دهد که در صورت تصادم آسبیی به اشخاص وارد نگردد.







  پیام رسان 

+ همه از مرگ می ترسند من از رفیق نامرد

+ هر چیزی را پایانی است. و زمستان را، حتی اگر تمام شب هایش یلدا باشد!!!

+ مرا ترس از شب غمگین تنهائیست... که در آن... سوسوی صدها ستاره میدرخشد در کنار ماه ولی حتی یکی از این همه کوکب... برای بخت غمگین دل من نیست!!

+ بگذار سرنوشت هر راهی را که می خواهد برود , ما راهمان جداست این ابرها تامی توانند ببارند ما چترمان خداست.

+ تا حالا دل کسی رو شکستی ؟ خودمو می بینم خودمو می شنفم تا هستم جهان ارثیه بابامه. سلاماش و همه عشقاش و همه ی درداش، تنهائیاش وقتی هم نبودم مال شما. اگه دوست داری با من ببین، یا بذار باهات ببینم با من بگو یا بذار باهات بگم سلامامونو، عشقامونو، دردامونو، تنهائیامونو ها؟

+ ایا واقعا سال 2012 اخر دنیاست؟

+ این ماشین احمدی نژاد که برای مزایده گذاشته



+ شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق. .رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد

+ باور به نور و روشنایی است ، که شام تیره ،از دل شب یلدا جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد یلدایتان مبارک




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ